Over Alternate
Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa.
In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed.
Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers.
Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.
Goede service
Ervaring van Sylvia , toegevoegd op 27 mei 2021
Ik heb hele goede ervaring met Alternate. Wij hadden in oktober 2020 een Farm Sim Logitech besteld/gekocht. Helaas werkte na paar maanden de gaspedaal en rem minder tot niet meer en waarschijnlijk was kabel defect. Na uitleg via de mail, konden wij het product terug sturen zonder verzendkosten. Wij zijn zeer netjes te woord gestaan en telkens antwoorden gekregen via mail. Mijn zoontje kreeg binnen een week een nieuwe Farm Sim Simulator.
Kortom zeer goede ervaring en service!!
Groet Sylvia
Goede service
Ervaring van Sylvia , toegevoegd op 27 mei 2021
Ik heb hele goede ervaring met Alternate. Wij hadden in oktober 2020 een Farm Sim Logitech besteld/gekocht. Helaas werkte na paar maanden de gaspedaal en rem minder tot niet meer en waarschijnlijk was kabel defect. Na uitleg via de mail, konden wij het product terug sturen zonder verzendkosten. Wij zijn zeer netjes te woord gestaan en telkens antwoorden gekregen via mail. Mijn zoontje kreeg binnen een week een nieuwe Farm Sim Simulator.
Kortom zeer goede ervaring en service!!
Groet Sylvia
Spel
Ervaring van Brita, toegevoegd op 15 mei 2020
Gisteren besteld en vandaag al geleverd. Super.
Prima
Ervaring van Linda Sijbesma, toegevoegd op 2 mei 2020
Om17.00uur iets besteld,de volgende middag om 14.15 uur in huis. Supersnel ondanks drukte door Corona.
Top.????????????
Even naar de winkel
Ervaring van F van der veen, toegevoegd op 9 februari 2019
Ik moest even een adapter terug brengen, dit duurde zo ongeveer 1,5 uur! Er stonden zeker 20 mensen te wachten op hun beurt, terwijl er 3 medewerkers achter de ballie stonden. Dr zijn een stuk of 8 werkplekken voor de medewerkers.... ?
Gewoon je klanten laten wachten, onbegrijpelijk.
misinformatie service
Ervaring van Maarten Brouwers, toegevoegd op 29 december 2017
Een nieuw geleverde game laptop was defect bij aankomst, heel vriendelijk te woord gestaan, laptop teruggestuurd, zou met spoed behandeld worden. Hierna begint het grote wachten en iedere keer andere antwoorden van de servicedesk medewerkers.
Na een kleine 2 weken toch een nieuwe terug
Misleidend en kosten retourzending betaal je zelf
Ervaring van Sylvia, toegevoegd op 6 oktober 2017
Ik heb een makeupspiegel besteld, waar bij de afmetingen 20x20 cm was vermeld. Toen ik hem eenmaal thuis kreeg, bleek het een hoogte van wel 50 cm te hebben! Aangezien ik hem mee op reis moet nemen, was hij daar niet geschikt voor.
Wat echter vooraf niet duidelijk wordt aangegeven, is dat JE ZELF JE RETOURKOSTEN (a 6 euro) moet betalen. Dat is een dure ervaring voor het terugsturen van een artikel dat op voorhand door de verkoper zelf misleidend is omschreven op de website.
Mijn advies: koop bij een webwinkel waar je wel gratis kunt retourneren!
... weer een klant minder!
Ervaring van Jasper, toegevoegd op 7 september 2017
Compleet systeem bij Alternate besteld en laten assembleren. Hierbij wilde ik gebruik maken van een Cashback van ASUS. Doordat Alternate op de factuur bij orderdatum de assemblagedatum zet in plaats van de orderdatum viel dit net buiten de periode van de cash-back actie en wilde ASUS mijn claim niet uitbetalen.
Alternate kon (wilde) hier verder niets aan doen en geeft aan dat ze dit altijd zo doen.
Hier kom ik dus NOOIT mee!!
Msi laptop met slechte netwerk adapter
Ervaring van Rob, toegevoegd op 3 juli 2017
Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om weet te gaan.
Ik heb er een "zware/krachtige" en dus dure laptop gekocht voor zakelijk gebruik, eenmaal klaar met alle software installeren, op elkaar afstemmen en tweaken begon ik met het downloaden van de content die bij de software hoort (ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor video productie dus denk aan het binnenhalen van de stockmusic, aftereffects templates, stock beelden etc).
Toen kwam ik er achter dat de netwerk adapter welke in de laptop zit erg onstabiel is en de verbinding tijdens grote downloads regelmatig weg valt. Voordat ik de schuld bij de laptop zocht dacht ik eerst nog even dat mijn router misschien kuren had dus vervolgens ook op andere lokaties getest helaas met hetzelfde resultaat.
Omdat ik nog een simpele 2,4G USB netwerk adapter had liggen ben ik vervolgens daarmee gaan testen en de verbinding bleef daarmee wel stabiel.
Toen ik Alternate belde werd mij verteld dat ik de laptop mocht retourneren en ik het geld zou terug krijgen, echt doordat ik al bijna 30 manuren in de laptop had zitten en hetapparaat verder goed werkt zag ik deze mogelijkheid niet echt zitten, ik heb gevraagd of ze de harde schijven dan misschien wilde overzetten naar een andere laptop (precies hetzelfde model en type) dit was allemaal lastig.
Toen ik vroeg hoelang het zou gaan duren als ik de laptop ter reparatie aanbood werd mij verteld dat dit minimaal enkele weken zou gaan duren, ook dit vond ik geen optie. Vervolgens bood ik aan om me een goede dualband USB netwerk adapter te geven en dan zou ik er vrede mee hebben dat de internet adapter kapot zou blijven, er werd verteld dat ik die adapter dan gewoon zelf moest gaan kopen, dit heb ik uiteindelijk ook gedaan bij een concurrerend bedrijf (Informatique) die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan.
Ik heb geen goed woord over voor deze gang van zaken en ben erg teleurgesteld in Alternate.nl
Binnen 1 dag blijkt binnen 1 maand
Ervaring van Rob Borggreve, toegevoegd op 7 juni 2017
Op 1 juni een nieuwe scheerkop voor mijn Braun besteld. De klantenservice deelde me namelijk mee dat hij dan wel niet op voorraad was maar dezelfde dag verwacht werd. Na een week vergeefs wachten maar even gebeld. Blijkt nu opeens niet voor het eind van de maand verwacht te worden. Bestelling dus maar geannuleerd. Komt er dus op neer dat de scheerkop wel kan worden aangeboden maar niet geleverd. Slordig!
vele malen met plezier spullen via alternate gekocht en verder prima winkel, maar af en toe maken ze echt blunders
Ervaring van jackyallstar, toegevoegd op 12 januari 2016
vandaag een Xbox one controller binnen gekregen die ik besteld had. eerst was ik dolblij met de snelle levering maar wat blijkt? oude oplage waar niet-oplaadbare batterijen bij geleverd zijn in plaats van een charge pack die bij menig winkel gauw �20 euro kost. dit terwijl deze informatie niet op de productpagina vermeld staat, de prijs voor de controller even veel is als de versie die met charge pack geleverd wordt.
Ik probeer al de hele avond een recensie van 2 sterren + batterij verhaal op hun site neer te zetten maar die komt maar niet tevoorschijn.... tijd voor het zoeken naar alle review sites die we kunnen vinden.
Klantenservice
na ontdekking heb ik ze opgebeld, maar enige oplossing is dat ik de controller retourneer voor me geld. Dat geintje ken ik van Alternate want dan ben ik de dubbele verzendkosten alsnog kwijt wat dus neerkomt op het bedrag van een charge pack. erg jammer...
Slechte service
Ervaring van Cees Schippers, toegevoegd op 16 oktober 2013
De service en de afhandeling hiervan is slecht. Er wordt veel beloofd maar als het erop aankomt weten ze niets meer en kunnen ze je niet verder helpen. Vervolg, blijf met net gekochte kapotte producten zitten.
Snelle levertijd
Ervaring van Ricardo Speelman, toegevoegd op 9 augustus 2013
Had een computer besteld, de levertijd stond op 5 tot 6 werkdagen. Uiteindelijk kreeg ik een email na twee dagen dat de computer verzonden was en ik hm de volgende dag kon ophalen in de aangegeven winkel