Greenchoice.nl ervaringen en beoordelingen

Greenchoice.nl is de website waar je terecht kan voor een 100% groene stroomrekening. Iedere maand verbruiken we stroom en natuurlijk helpt dit niet mee met het milieu. Bij Greenchoice.nl draag je toch een steentje bij aan het milieu door te kiezen voor 100% groene stroom. De ervaringen en beoordelingen over deze groene stroom lees je op onze site.

Mijn ervaring plaatsen

Over greenchoice.nl

Op www.greenchoice.nl vind je allerlei informatie over de duurzame visie van Greenchoice. Zij willen er voor zorgen dat de energie die wij in Nederland gebruiken, voor 100 procent uit groene energie komt te bestaan. Het is een Rotterdams bedrijf met jonge werknemers die stuk voor stuk een groen hart heeft en er alles voor geven om Nederland zo duurzaam mogelijk te maken.

Waar haalt Greenchoice de groene energie vandaan?

De groene energie die Greenchoice levert is opgewekt uit zon. wind, water en biomassa.

Op www.greenchoice.nl zoeken ze nog altijd jonge en ambitieuze werknemers die hard willen werken voor de duurzame energie. Iedereen kan zich hier voor aanmelden op de website.

De tarieven van het aanschaffen van de groene energie is afhankelijk van het aantal mensen dat in uw huishouden woont. Hoe meer personen, hoe hoger de korting en des te voordeliger het wordt.

Oplichtersbende!

Ervaring van Hanna van der Schans, toegevoegd op 19 oktober 2017

Nooit overstappen naar dit bedrijf! Je word bij hun zo opgelicht als je dan weer terug gaat naar je huidige stroom en gasleverancier! Niet normaal! Beloven dat de kosten 123 in de maand zijn en uiteindelijk betaal je 500 euro in de maand omdat we weer terug waren naar onze vorige stroom en gasleverancier.

Oplichters

Ervaring van Glenn Meijers, toegevoegd op 14 juni 2017

In 2016 van energie leverancier gewisseld en naar greenchoice gegaan. Een vast all in tarief voor gas, dal en piek stroom afgesloten. Tijdens dit jaar geen bijzonderheden ook het afsluiten ging simpel. Echter nu komt de maar tijdens mijn jaar afrekening kwam ik er achter dat ik bij moest betalen terwijl ik minder had verbruikt. Dit leek mij niet te kloppen dus ik heb de berekende tarieven naast de afgesproken all in tarieven gelegd en deze zijn hoger. Nu had ik daar achteraan gemaild en dan krijg je het antwoord dat de er in de periode wisselende tatieven zijn aangehouden dus dat het klopt. Maar als je een all-in vast tarief afspreekt kan dit niet zomaar variabel worden. Conclusie het zijn gewoon oplichters

Is Greenchoice de klant aan het misleiden, oplichten of is Greenchoice aan het frauderen?

Ervaring van Ben, toegevoegd op 13 juni 2017

Is Greenchoice de klant aan het misleiden, oplichten of is Greenchoice aan het frauderen? Wat staat er precies in mijn offerte, zie hieronder: Begin offerte: De exacte leveringskosten voor het stroom en/of gas vindt u hieronder. N.B. Het leest een beetje moeilijk maar het linkergetal is levering en het rechter getal is All-in (wat dat ook mogen zijn?) Levering All-in Enkeltarief per kWh € 0,0410 € 0,1782 Vaste leveringskosten dag € 0,0787 € 0,0952 Gas m³ € 0,2100 € 0,5723 Vaste leveringskosten per dag € 0,0787 € 0,0952 Netbeheerkosten stroom per dag € 0,6261 Netbeheerkosten gas per dag € 0,4022 Jaarverbruik Jaarkosten Groene stroom 5200 kWh € 1.190,80 Gas 1750 m³ € 1.183,63 Vermindering energiebelasting € 376,08 Totale kosten op jaarbasis € 1.998,35 Termijnbedrag per maand € 166,00 Inclusief 21% btw en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame Energie (ODE). Deze overheidsheffingen gelden voor het huidige kalenderjaar en een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. Bij een hoger verbruik hoort een ander tarief van de overheidsheffingen en varieert het all-in tarief. Dit tarief heeft een vaste looptijd van 12 maanden Einde offerte Zoals ik het lees zijn alle bedragen Inclusief 21% BTW en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame energie (ODE). Dus ook: Levering met Enkeltarief per kWh van € 0,0410. Opmerking van mijn kant: Wat de door Greenchoice gebruikte term: All-in in de offerte inhoudt is mij in het geheel niet duidelijk, nergens in de offerte wordt deze term verklaard, omschreven of uitgelegd. Daarnaast staat de term All-in ook niet op de website in de Algemene Leveringsvoorwaarden of in de Contractvoorwaarden voor Greenchoice groen garantie. Gegevens: Daarnaast moet een offerte aan de Consument (dit in tegenstelling tot een offerte aan bedrijven) altijd inclusief BTW zijn. Nadat de klant een offerte binnen de daarvoor gestelde termijn heeft geaccepteerd ontstaat er een bindende overeenkomst voor beide partijen. Nu mijn klacht: Echter dit geldt niet voor Greenchoice tenminste dat vinden ze zelf, want ze hebben mijn offerte eenzijdig, zonder overleg en zonder mijn uitdrukkelijk toestemming op een paar zeer essentiële punten in haar voordeel aangepast. Dit is juridisch gezien compleet onjuist. Wat heeft Greenchoice gedaan, ze hebben de offerte zo aangepast door een * (asterisk) te plaatsen bij “All-in” en bij “Inclusief 21% btw en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame Energie (ODE). Deze overheidsheffingen gelden voor het huidige kalenderjaar en een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. Bij een hoger verbruik hoort een ander tarief van de overheidsheffingen en varieert het all-in tarief.” Oftewel de kolom met levering is niet meer inclusief maar nu exclusief BTW, belasting en toeslagen! Ik kwam er achter bij de eindafrekening want alle correspondentie van Greenchoice staat online in Mijn Dossier bij Greenchoice behalve toevallig deze herziene bevestiging van de offerte. Wat is het volgens u?, Fraude, misleiding of oplichting?

Begint goed eindigd slecht

Ervaring van Remco Ponsen, toegevoegd op 12 juni 2017

Om je binnen te halen doen ze hun stinkende best. Emails via de helpdesk duren dagen voordat ze beantwoord worden. En dan krijg je een vaag antwoord. Eindafrekeningen duren heel lang voordat ze worden uitbetaald. Ik ben wel klaar met die green company.

Ervaring van Frans, toegevoegd op 25 februari 2015

Vandaag overgestapt van Nuon naar Greenchoice, benieuwd of ze het kunnen waarmaken wat ze beloven.

Ervaring van L, toegevoegd op 6 december 2014

Zonet de nieuwe meterstanden doorgegeven , hopelijk krijg ik geld terug.

Ervaring van VRR, toegevoegd op 5 augustus 2014

Vandaag zijn de zonnepanelen van Greenchoice op ons dak geplaatst. De mannen gingen rustig te werk en het resultaat mag er wezen, ik zie de meter al direct teruglopen.

Ervaring van Fons, toegevoegd op 7 maart 2014

Opeens moet ik 75 euro bijbetalen terwijl ik geen gekke dingen heb gedaan qua elektriciteit of verwarming.

» greenchoice.nl Review

Mijn ervaring plaatsen