Over Plopsaland
De site plopsa.be is de officiële website van het attractiepark Plopsaland. Als je naar de site gaat kom je meteen op de startpagina terecht. Hierop worden verschillende categorieën van de site weergegeven. Zo zal je direct merken dat Plopsaland op verschillende plaatsen een pretpark heeft. Al deze pretparken zijn gelegen in België. De voornaamste bevinden zich in Hasselt en in de Panne.
Je kunt dan klikken op de categorie die jij nodig hebt. Als je bijvoorbeeld naar Plopsaland in de Panne wilt gaan, klik je hierop en kom je op de specifieke pagina van dit pretpark terecht. Hier vind je heel duidelijk alle informatie die je maar nodig hebt. Aan de rechterkant worden altijd de openingsuren weergegeven, samen met de prijs voor een online ticket en de prijs voor een abonnement.
Als je dan onderaan de pagina bekijkt, zal je nog meer informatie terug vinden. Zo kan je zien wanneer er speciale events op de planning staan, of welke attracties het park te bieden heeft.
Taal
Ervaring van Tommy, toegevoegd op 24 december 2021
Hoi ik ben afgelopen donderdag naar plopsaland de panne geweest personeel sprak alleen maar frans en dat mij wel enorm sommige deden nog moeite maar 90% van jullie personeel deed dat niet.en negeerde ons compleet respectloos noem ik da ???? terwijl wij als bezoeker zoveel inkom betalen mag er wel een beetje nederlands/vlaams tegen over staan tenslotte is de panne nog altijd vlaams talig belgie????
lang aanschuiven info / grondige opknapbeurt nodig
Ervaring van Trian Bul, toegevoegd op 20 september 2021
Zaterdag een leuk bezoek gehad samen met mijn autistische zoon. Proficiat voor jullie goede zorgen voor mensen met een beperking. Enig minpunt is het lange aanschuiven (+- 1u ) aan de infostand om een bandje te krijgen om niet te moeten wachten aan de attracties. Hoe ironisch ! dit is al het derde jaar op rij dat ik dit meemaak. moet dringend iets aan veranderen. Spijtig ook een paar attracties gesloten wegens technische controle. Hoezo net 6 maand gesloten? Spijtig als je om 16u aan de waterfietsen aankomt en te horen krijgt dat jobstudent sluit omdat hij op is? Hoezo en geen vervanging? raar als je 10 min later passeert het wel terug open is ! Mayaland dringend aan opknapbeurt toe. Bloemenmolen spuit geen water en luidsprekers werken bijna niet. Ligt overal héél véél stof. Mooi park maar grondige opkuisbeurt nodig.
prijzen gaan door het dak
Ervaring van Johan, toegevoegd op 1 september 2021
Op 31 augustus met de kinderen en een vriendinnetje naar Plopsaland de Panne getrokken.
Wij waren er al twee maal eerder geweest en weten dat het een leuk park is, dat staat buiten kijf.
Alleen ditmaal begon het al met boeken, een entreekaartje kost maar liefst €41,50 per bezoeker boven de 1 meter.
Aangekomen bij het park moesten wij een mondkapje op, nu begrijpen we deze verplichting en doen daar niet moeilijk over, maar daar wij geen mondkapjes bij ons hadden moesten we 5 mondkapjes kopen a €2,00 per stuk. Geen stoffen kapjes maar gewoon papierenkapjes waar je normaal 20 stuks voor €2,50 betaald.
Ook in het park zijn de prijzen behoorlijk aangepast en dan met name de prijzen van de food producten. Een ijsje €3,99, een kopje koffie uit een automaat €4,00. En er zijn nogal wat legio voorbeelden. Voor wat betreft de non-food zijn de prijzen redelijk hetzelfde gebleven maar als je ruim €100,00 uitgegeven hebt in één van de winkels en je wilt een plastic tasje om je producten in te vervoeren is het bedrag van zo een tasje erg overdreven, €0,50, waar je elders €0,15 voor betaald.
Het lijkt erop dat Plopsa de Panne de post Corona periode gebruikt om de rekeningen te betalen maar dan wel over de ruggen van de bezoekers.
Ondanks dat het een leuk park is met atracties voor elke leeftijd een behoorlijke tegenvaller.
Plopsaland heeft een gezin als bezoeker verloren.
Niet aan verwachtingen voldaan helaas
Ervaring van Chantal, toegevoegd op 14 oktober 2019
om te beginnen betaal je al een best bedrag aan entree (ook wanneer je het met een actie via internet besteld), maar bij aankomst kost het parkeren ook nog eens €10,-????
Eenmaal binnen blijkt dat er tot minstens 12.00uur 1 medewerker op 2 attracties staat, dat wil zeggen dat je maximaal een kwartier moet wachten bij Een attractie omdat die medewerker eerst naar een andere attractie gaat om te bedienen. (Buiten gaat om 12uur open maar bij slecht weer heb je daar niet zoveel aan en de prijs wordt er niet anders van).
Wil je wat eten? Het restaurant neemt 1 bestelling per keer aan, wat inhoud dat je zo’n 16 minuten moet wachten terwijl ze de bestelling van je voorganger klaarmaken (stel je voor dat er 4 wachtenden voor je zijn...)
Je betaald statiegeld voor een blikje of flesje drinken, maar niemand verteld je dat je deze bij inlevering terug kan krijgen dus de meeste mensen weten dit niet. (Over die hoge prijzen laat ik me maar niet uit).
Airhockey voor kleintjes €4,-
Schminken €6,-
Voor dit geld zoeken wij volgende keer we een andere plek om heen te gaan.
Super ervaring
Ervaring van Marjan, toegevoegd op 11 juli 2017
Wij zijn met ons zoontje van bijna 2 naar Plopsaland geweest. Dit was echt een hele goede ervaring, de kleine man heeft de dag van zijn leven gehad en wou niet meer mee naar huis. ????
Het enige minpuntje was dat hij klein is voor zijn leeftijd en daardoor veel attracties niet in mocht. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Vanaf een lengte van 85 cm wordt het leuker omdat ze dan meer mogen doen.
Voor ons in ieder geval voor herhaling vatbaar
toegang klant-onvriendelijk
Ervaring van G.J. Vanhees, toegevoegd op 5 juli 2017
Na ruim één uur in de rij te hebben gestaan om tickets te kopen (drie loketten open en vier dicht én bleven gewoon dicht !!), loketbediende had alle tijd en deed sloom en slaperig rustig aan.
Daarna nog eens anderhalf uur in de rij om binnen te komen.
Bij dat hek stond een of ander figuur die ieder
ticket grondig ging bestuderen of die ze voor het eerst zag , (waar haal je zulke medewerkers vandaan !?), en daarna zogenaamd alle tassen en rugzakjes ging controleren. Zelfs die van ieder kindje van een enorme groep scouts.
Belachelijk ; temeer omdat er van echt kijken geen sprake was maar hier duidelijk een actie "rustig aan, ik ben liever lui dan moe" werd toegepast.
Leuk kinderpark, maar als het zo moet dan toch maar niet meer.
Ervaring van Rappie, toegevoegd op 2 december 2014
Favoriete pretpark van onze kinderen, zijn er al 4 keer geweest en ze krijgen er geen genoeg van, net zo leuk als Efteling.
Ervaring van Maaike, toegevoegd op 17 juni 2014
Die in Belgie is mooier dan die in Nederland. Als je kan kiezen zou ik die in Belgie bezoeken.