Als je wil overstappen naar een andere energieleverancier is het de moeite waard op een bezoekje te brengen aan Vandebron.nl. Deze energieaanbieder biedt energie aan die wordt gewonnen uit natuurlijk energiebronnen. Windenergie en zonne-energie zijn hier goede voorbeelden van. Vandebron.nl koopt energie van bijvoorbeeld eigenaren van windmolens. Deze eigenaren hebben meer energie dan ze zelf verbruiken dus dit is een uitstekende oplossing.
Het initiatief van Vandebron.nl is ontstaan in 2013. Voordeel is dat je verzekerd bent van duurzame energie. Je weet waar het vandaan komt. Zo zie je op de website eigenaren van windmolens waarvan de energie afkomstig is. Dit geeft het een persoonlijk tintje.
Het overstapen is eenvoudig geregeld. Dit doet Vandebron.nl voor jou. Online kun je alles regelen. Je kunt bijvoorbeeld je meterstanden doorgeven en je maandtarief wijzigen. Ook voor zakelijke klanten is dit een aantrekkelijk initiatief. Je kunt je laten adviseren door contact op te nemen en het telefoonnummer te bellen dat op de homepagina van de webwinkel vermeld staat.
Ik ben 4 jaar bij van de bron.geen klachten. over een ding ben ik niet tevreden. Als ik, als bestaande klant, wil verlengen krijg ik een korting van 60 euro per jaar aangeboden. Als ik via gaslicht.com doe scheelt mij dat minimaal 15 euro per maand. Dat ik goedkoper uit ben.Ook bij van de Bron. Ik ben dus eigelijk wel gedwongen om naar een andere leverancier over te stappen.
Hebben, waarschijnlijk sinds hun overname, nu 8 weken nodig om een eindafrekening te maken. Kan met 1 druk op de knop. Vorig jaar binnen 2 weken teveel betaalde geld binnen. Snel overstappen op andere aanbieder.
Vorig jaar ben ik overgestapt naar van den Bron. Ik ben overgestapt omdat dat advies kwam uit de energie vergelijker, en ze hadden een leuke actie voor als je over zou stappen dan kreeg je 300 euro instaptarief. Ten eerste moest ik een maand vooraf betalen, dat hield in dat ik mijn oude leverancier nog een laatste keer moest betalen en van den Bron ook alvast. 1 maand dubbele kosten voor energie. Daarnaast moest ik flink meer per maand betalen dan bij mijn vorige leverancier. Het hele jaar verder goed tevreden geweest. Nu ik het jaar rond heb zit ik op mijn eindafrekening te wachten en blijkt dat ik geen recht heb op de 300 euro. Dit komt omdat er in het afgelopen jaar een stornering is geweest. 2 weken later wel gelijk betaald, dus geen achterstanden opgelopen. Dit voelt erg zuur omdat deze 'bestraffing niet duidelijk wordt aangegeven bij de actie. Jammer dat ik nu deze ervaring heb met van de Bron, ik zou ze ook zeker niet meer aanbevelen bij Vrienden terwijl ik dat in het verleden wel altijd deed!
Kreeg via de energievergelijker van de Consumentenbond Vandebron als leverancier waarbij ik per jaar zo’n €180 zou gaan besparen. Kreeg een contract dat per maand ca €50 hoger lag dan mijn huidige leverancier. Direct opgezegd maar kreeg geen bevestiging daarvan. Vervolgens gebeld en meer dan 25 minuten in de wacht gestaan zonder ook maar iemand aan de lijn te krijgen. Hoop op goede afloop.
Vandebron is één van de weinige energiebedrijven die weigert om energiebelasting terug te betalen als je mee doet met een postoderoos zonnepanelen project. (dwz zonnepanelen project op een groot dak van een dak waar je niet woont). Dus moet ik naar een andere leverancier, Inmiddels is de energie duurder, dus kost het mij 2 jaar lang 250 euro per jaar aan extra energiekosten. Motivatie van Vandebron: dit doen we gewoon niet, is te complex. Heel erg vreemd van zo'n supergroen energiebedrijf.
Bij Vandebron kun je zelf je energieleverancier kiezen, en je kunt dan uit Wind, Zon, of Bio-energie je keuze maken. Ik heb dan gekozen voor een WKK-Biomassa-centrale uit eigen dorp waarin ze van het produceren van eikenvloeren het afval verbranden. De hele fabriek gebruikt geen fossiele energie maar heeft nog heel veel stroom over om via Vandebron te verkopen.
Zeer betrouwbare leverancier. Geen problemen mee gehad. Inmiddels overgestapt i.v.m. korting. Bedrag van EAR binnen twee weken op mijn rekening. Zeker aan te bevelen.
Ik heb mijn 2e jaar bij Van de Bron afgesloten op 6 november 2017. Op 9 december 2017 bericht ontvangen, dat ik binnen 2 weken € 270,00 terugontvang over dat jaar. Tot nu toe (14 januari 2018) niets ontvangen. Inmiddels 2 keer hierover gebeld en 1 mail gestuurd (tussen 2 januari en 9 januari). Vandaag de volgende mail gestuurd. Helaas hoor ik niets meer van Van de Bron. Waar blijven mijn centen?
Inmiddels een half jaar klant, bevalt prima. Heel fijn dat je zien waar je energie vandaan komt.
Op aanraden van een familielid overgestapt naar van de bron en nog geen moment spijt gehad.
Neem jij zelf energie af bij Van de Bron, laat dan weten hoe dit bevalt en schrijf een review.