Kan jij veilig online bestellen bij Van Kooten Tuin en Buitenleven? Lees de reviews en bepaal jouw beoordeling.
Geachte heer Scholten, Wij zijn niet tevreden met het product zoals deze bij ons is neergezet. Zoals al blijkt uit de mailwisseling en de foto’s spreken we hier over een ondeugdelijk product. Een aantal zaken op een rijtje: • Blokhut is aan alle zijden beschadigd vanwege het opstapelen van de planken nadat deze keteldruk geïmpregneerd is. Zoals u zelf al aangeeft is dit waarschijnlijk gekomen dat er een te korte droogtijd is gehanteerd. • Er is van tevoren aangegeven dat de blokhut of via een hijskraan of door de voordeur naar de achtertuin moest. De monteurs wisten hier echter niets van, waardoor de gehele schuifpui uit elkaar gehaald moest worden en in de tuin weer in elkaar gezet worden. Ondanks dat de monteurs hun best deden, is de schuifpui aan alle kanten beschadigd. • Inmiddels gaan ook de deuren van de schuifpui niet meer op een normale wijze open of dicht. Hiervoor is veel kracht nodig waardoor we de deuren maar gedeeltelijk open laten. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. • Het bestellen van het melkglas is wel door u bevestigd, echter kregen wij een draai/kiepraam met helder glas. Hiervoor is al aangeboden deze week 31 te vervangen. • Het dak is niet waterpas met een kleine afloop naar achter, maar loopt aan de linker en rechterkant als je aan de voorkant kijkt helemaal omhoog. Hierdoor blijft er in het midden van het dak water staan. Daarnaast ziet het er ook nog eens niet mooi uit. Hierdoor hebben ze ook de planken aan de voor en achterkant (de zogeheten boeiboord delen) scheef er aan moeten schroeven omdat het anders optisch geen gezicht is. • Het blikje verf wat we erbij kregen om de eventuele “kleine” beschadigingen aan de schuifpui bij te werken (wat normaal de monteur zou doen maar deze had geen kwastje bij zich) was schijnbaar klem komen te zitten tijdens transport en opengesprongen en geheel ingedeukt en zat onder de verf. • Er zouden 2 ventilatiegaten geboord worden in de blokhut en hiervoor worden er roosters geplaatst. Wat schetst onze verbazing, 2 roosters worden er meegeleverd voor de buitenkant, maar geen roosters voor de binnenkant. Spijtig dat je dan naar 2 grote ronde gaten kijkt. Hiervoor is nu aangeboden om 2 roosters aan de binnenkant te plaatsen. 1. U heeft aangeboden om verf te leveren om de blokhut te kunnen schilderen. Was het niet juist de bedoeling van keteldruk te laten impregneren, zodat wij de eerste 9 jaar geen onderhoud gedaan hoefde te worden? 2. Met het impregneren van de blokhut hebben wij voor een bepaalde kleur gekozen, dat wordt met het verven teniet gedaan. In die zin hadden we dan de blokhut niet te hoeven impregneren en kunnen verven. 3. Een optie zou zijn om de gehele blokhut op uw kosten te laten verven. Echter dient dit na 3, 6 en 9 jaar wederom gedaan te worden. Dit zou inhouden dat de eerste 3 keer (nu, na 3 en 6 jaar) op uw conto komt. 4. U begrijpt dat hieronder ook de schuifpui valt om opnieuw te schilderen. Deze is behoorlijk beschadigd. 5. Wat voor oplossing heeft u dan nog voor het dak en de boeiboord delen. Al met al een hoop geld uitgegeven aan een tuinhuis / blokhut, waar we niet tevreden over zijn. U geeft in uw respons aan met een optie voor het leveren van verf of een financiële tegemoetkoming, echter geeft u hierbij niet de hoogte van deze tegemoetkoming. Hoe kunt u dan van ons verwachten om een voorkeur aan te geven? Wat kunnen wij naast deze opties verwachten? Inmiddels is er 1 probleem opgelost, het melkglas. De rest is nog steeds niet opgelost. Wat schetst mijn verbazing, ze vragen nu wederom weer nieuwe foto's van de situatie. Ja natuurlijk, na 10 mails aan verschillende mensen binnen de organisatie is er niemand die nu eens zijn of haar verantwoordelijkheid neemt. Graag verneem ik van u op korte termijn (in ieder geval binnen 5 werkdagen) hoe u bovenstaande gaat oplossen. U begrijpt, na 10 maanden nog niet opgelost.
In showroom in Velp vroeg ik expliciet aan verkoper Dirk Rebel of de EPDM dakbedekking op de te bestellen schuur glad en zonder plooien gemonteerd kon worden. Hij verzekerde dat EPDM altijd glad aangebracht wordt. Op dag van montage plooide de EPDM al en na enkele dagen was het overal het geval. Regenwater blijft achter de plooien staan. Gevolg veel water op het dak en extra schoonmaak. Van Kooten deed niets met mijn klacht. Ik had het maar te accepteren. Tevens kon deur van schuur na 3 dagen niet meer dicht. Dit is wel na 2 maanden hersteld.
Heb je zelf een ervaring met Van Kooten Tuin en Buitenleven? Laat dan nu jouw beoordeling over Van Kooten Tuin en Buitenleven achter en help anderen met hun keuze.